Vad är bra med utomhusträning?

Utomhusträning ger dig mer pigghet, energi och du blir mer positiv i jämförelse med att träna inomhus. Spänningarna i kroppen minskar, du känner dig gladare och mer nöjd med din aktivtet och därför mer villig att göra om den dagen efter. Utomhusträning går att variera massor och är roligt både med enkla redskap och utan redskap. 

Övningar utan redskap

Med egen kroppsvikt och saker i naturen kommer du långt. Två stenar kan fugera toppen som vikter. En parkbänk kan du använda både till att göra armhävningar mot, hoppa upp på eller träna dips. Ta med dig ett powerband eller miniband när du ger dig ut så kan du maxa träningen ännu mer. 

Kläder för utomhusträning

Utomhusträning fungerar lika bra på vintern som sommaren. Bra kläder för utomhusträning stavas lager på lager som du lätt kan slänga av dig längre fram under passet. Handskar och mössa eller pannband är också att rekommendera vid kallare väder. 


Utomhusträning i Växjö

PT CARMVALLS UTOMHUSTRÄNING

Utomhusträning i Växjö

UTOMHUS PT-SMALLGROUP

Vill du komma igång med regelbunden träning, eller få ny träningsinspiration? Häng med i en PT Smallgroup!

Syftet är att förbättra styrkan, konditionen och få ökad träningsmotivation. Under tio tillfällen tränar vi igenom hela kroppen och utmanar den på nya roliga sätt. Vi tränar styrka, kondition och rörlighet och använder olika redskap så som hantlar, kettlebells, medicinbollar, däck och gummiband. Dessutom startar och avslutas perioden med tester. Allt för att se vilka progressioner vi gjort. 

Utöver vår gemensamma träning får du även med dig ett träningspass i veckan att utföra hemma på egen hand. 

Antal deltagare: Liten grupp på 4-6 personer för att kunna få mycket individuell coaching

Antal träningspass:  20 stycken, 10 med gruppen och dessutom 10 pass att göra på egen hand

Plats: Utomhus (med tak) på Lilla Hultvägen 9 Evedal 

Varje träningspass är 55 min.

Nästa kursstarter:

Vecka 2. Fyll i formuläret nedan vid intresse, så kontaktar jag dig när ny kurs är på gång att starta. (Inget köpkrav bara för att du fyllt i formuläret).

Antal tillfällen: 10 träningspass i pt-gruppen + 10 hemmapass

Din investering: 2395 kr (går att använda friskvårdsbidraget)

Intresserad? Fyll i formuläret nedan så kontaktar jag dig inför nästa kursstart. 

Anmälan till PT-smallgroup

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.

UTOMHUSTRÄNING MAMMATRÄNING

I en härlig utemiljö får du som nybliven mamma möjlighet att med rätt kunskap bygga upp din kropp igen efter graviditet och förlossning. Träningen är funktionell och målet är att göra dig stark, smidig och uthållig i din nya vardag som mamma. 

Mammaträningen sker i en liten grupp (4-6 personer) för individanpassad träning. 

Vi jobbar med egen kroppsvikt, gummiband och hantlar samt kettlebells. 

Du ska ha gjort din efterkontroll hos barnmorska innan du börjar träna. Träningen passar bra under första året innan barnet börja krypa och gå, så att de kan vara med i babyskydd eller vagn. 

Du får alla passen nedskrivna så att du enkelt kan göra dem hemma. 

Plats: Utomhus (med tak) på Lilla Hultvägen 9 Evedal

Nästa kursstart vecka 2:

Torsdagen den 13 januari kl 09.00-09.50

Antal tillfällen: 8 stycken

Din investering: 1 299kr (går att använda friskvårdsbidraget)

Detaljer om platsen: Gott om parkering finns. Möjlighet till att vara under tak vid regn. 


Mammaträning fortsättningskurs (du ska ha gått grundkursen eller tränat på liknande sätt själv)

För dig som är igång med din träning och vill fortsätta jobba på din styrka och uthållighet. Övningarna är fortfarande anpassade för dig som nybliven mamma. Men tempot är betydligt högre än på grundkursen. Vi använder dessutom fler redskap så som hantlar, medicinbollar och däck. 

Nästa kursstart vecka 2:

Torsdagen den 13 januari kl 10.00-10.50

Antal tillfällen: 8 stycken

Antal personer: Liten grupp på 4-6 personer för möjlighet till individuell coaching

Din investering: 1 299 kr (går att använda friskvårdsbidraget)

Nästa kursstartat: Det finns ingen planerad kursstart för tillfället. Fyll i formuläret nedan om du är intresserad så kontaktar jag dig när ny grupp planeras att starta.

Anmälan till Mammaträning

Ditt meddelande har skickats
Ett fel uppstod, meddelandet skickades inte.

"Jag har gått två omgångar i Hannas PT Small group. Det har varit lika roligt som givande varje träningspass. Det är variation i övningarna, du utmanas och peppas i en härlig kombination.Trots att vi är på olika nivå så ser Hanna till att alla får sin egna utmaning och utvecklas från sina egna förutsättningar.Upplägget med att göra prover först och sedan avsluta med att göra samma tester ger också en bekräftelse på resultat utöver den positiva känslan!"


Tips på övningar i din utomhusträning